Jag glömmer alltid att den 7 november är N7 Day, dagen då Mass Effect-serien (minus Andromeda om du frågar de stora massorna) hyllas. Det är tårdrypande artiklar och nostalgiska tweets om Commander Shepards episka äventyr, med en eller annan droppe från Bioware.
Som den här tweeten där det visades konceptbilder på saker teamet aldrig fick, eller har hunnit, göra.
Nu suger ju Twitter på att bädda in saker, så här får du en bättre överblick på vad Casey Hudson talar om:
Ingen som har det minsta koll på hur man bygger ett universum är förvånad över att det finns idéer på berättelser i Mass Effects värld, eller miljöer för den delen. Så är det när du bygger en värld, och har du kommit så långt som Mass Effect har blir det förstås en mängd skisser, konceptbilder, och annat smått och gott som inte använts ännu. Det vore konstigt annars.
Jag bryr mig inte så mycket om det, ärligt talat. Med tanke på vad EA, som ju äger Bioware, har gjort med Mass Effect efter framgångarna med ettan och tvåan, så sitter jag inte och peppar på ett nytt spel i serien. Inte för att jag tycker att Mass Effect 3 är dåligt, tvärtom är det mitt favoritspel i serien, men allt runtomkring det – ja, det är en annan historia. Ordet clusterfuck känns relevanta.
Men i alla fall, vad jag verkligen vill ha är de tre första spelen, den så kallade trilogin, till Switch. Ni behöver inte ens remastra den, konvertera rakt av med all DLC bara. Sälj till fullpris, för vi skulle köpa spelen igen. Blotta tanken på att få börja om, spela mig hela vägen till det tunga valet i slutet, när och var jag vill – den är lockande. Det är lite samma grej som att kunna ta med sig Skyrim, eller kanske The Witcher 3: Wild Hunt (som är så här bra till Switch) och Civilization VI.
Ju mer jag tänker på det, desto mer irriterad blir jag över att Mass Effect inte finns till Switch.
Så ge mig. Nu. Fast nu händer ju inte så okej, låt oss göra något vettigt av N7 Day och dunka ut trilogin då. Okej, Bioware och EA? Fixa det, tack.